29/12/2009

” Kejarlah cita-cita sebelum cinta, apabila tercapainya cita-cita maka dengan sendirinya cinta itu akan hadir”

Advertisements

Ya ALLAH Ya Tuhanku Permudahkan Segala Urusanku

03/12/2009

Ya ALLAH Ya Tuhanku, KAU permudahkanlah segala urusanku…
hanya kepada ENGKAUlah aku berharap…memohon pertolongan…ku mohon kekuatan , ketabahan dan kesabaran dari-MU agar dipermudahkan dalam menghadapi segala urusan sehari-hariku…
Sesungguhnya kepada Engkaulah ku berharap dan memohon pertolongan…
Amiiin Ya Rabbal ‘Alamiiin…


Anda ingin lebih cantik dan menarik??

02/12/2009


# Jadikanlah Ghadhdul Bashar (menundukkan pandangan) sebagai “hiasan mata” anda, nescaya akan semakin bening dan jernih.

# Oleskan “lipstik kejujuran” pada bibir anda, nescaya akan semakin manis.

# Gunakanlah “pemerah pipi” anda dengan kosmetik yang terbuat dari rasa malu yang dibuat dari salon Iman.

# Pakailah “sabun Istighfar” yang menghilangkan semua dosa dan kesalahan yang anda lakukan.

# Rawatlah rambut anda dengan “Selendang Islami” yang akan menghilangkan kelemumur pandangan lelaki yang merbahayakan.

# Hiasilah kedua tangan anda dengan gelang Tawadhu’ dan jari-jari anda dengan cincin Ukhuwwah.

# Sebaik-baiknya kalung anda adalah kalung “kesucian”.

# Bedaklah wajah anda dengan “air Wudhu” nescaya akan bercahaya di akhirat.


02/12/2009

kata mak, KAWAN tu ibarat lebah, habis madu
sepah dibuang……. kata abah, KAWAN tu umpama bunga ros, dipandang
cantik dipegang sakit….. kata atuk, KAWAN tu seperti air terus
mengalir….. kata nenek, KAWAN tu bak bulan dipuja dan disanjung tp
nun jauh di sana…. kate sedare, kawan tu mcm makanan, kawan makan
kawan!! kata abang, KAWAN tu seperti lembu mengikut saje ape
dikata…….. kata kakak, KAWAN tu tak ubah macam durian bau je busuk
tp sedap dimakan…. kata adik, KAWAN tu macam biskut sekejap ade
sekejap takde……. kata saya, kawan tu tak kisahlah camner.. walaupun
dia IBARAT LEBAH, UMPAMA BUNGA ROS, SEPERTI AIR, BAK BULAN, SEPERTI
LEMBU, TAK UBAH MACAM DURIAN & MACAM BISKUT!!! dia tetap kawan…
tau tak sebab ape??? sekali saya dah kawan ngan dia selamanye dia ttp
kawan saya… itu cara saya berkawan..!! If I dont get this back I
understand… I have a game for you. Once you read this letter, you
must send it to 14 people that you really care about, including the
person that sent it to you. if you recieve at least 7 back then you are
AMAZING walaupun kita mempunyai kekasih, tapi teman tetap paling setia.
walaupun kita punyai harta yg banyak, teman tetap paling berharga.